BOTOKS (BOTULINUM TOKSİNİ)

DERİ YAŞLANMASI
Kasım 4, 2020

Botoks sıklıkla yanlış olarak  yılan zehri olarak bilinir . Esası bir bakteriden elde edilen enzim yapıda bir maddedir. Görevi uygulandığı kaslar üzerinde güç kaybı yapmasıdır. Yüz (kozmetik botoks) uygulamasında abartılı mimikleri azaltarak mimik çizgilerini hafiflemekte.

BOTOKS SONRASI?

Botulinum toksin(Botoks) uygulandığı kaslar üzerinde kısmi güç kaybı yapar. Ve bu etki geçici sürelidir. Yapıldığı sürece mimik çizgilerinin derinleşmesi durur . Ortalama 4/5 ay sonunda neredeyse etkisi tamamen biter. Tavsiye ettiğimiz düzenli aralıklarla uygulanmasıdır. Herhangi bir nedenle botoks uygulaması yapılamazsa , durum eskisinden hiçbir zaman kötü olmaz .

BOTOKS ÖNCESİ VE SONRASI

Botoksta yaş kriteri yoktur. Yüz kasları cilt özelliklerine göre bazen 18 li yaşlar bazen 35 li yaşlarda uygulama ihtiyacı doğar. Zamanla oluşan mimik çizgilerini azaltmak oluşumunu / derinleşmesini engelllemek için uygulanır.

BOTOKS ALERJİ YAPAR MI?

Yediğimiz / içtiğimiz her gıdanın vücudumuz da alerjik reaksiyon verme gibi bir olasığı varken, bir ilaç olan botoks (botulinım toksin ) in de tabi ki alleji yapma riski vardır. Küçük alerjiler reaksiyonlar ( kızarıklık, kaşıntı, şişlik ) çok düşük miktarda görülür ( yaklaşık 100 hasta da 2/3 ) anaflsksi dediğimiz ciddi alerjik reaksiyon şu ana kadar dünyada tanımlaman 5 vaka civarındadır.

BOTOKS AMELYAT MIDIR? NASIL UYGULANIR?
Botoks (botulinum toksin ) kozmetik olarak mimik kaslarının içerisine sıvı halde enjekte edilir.
BOTOKS ACITIR MI?
Kas içine sıvı halde enjekte edilen botoks özel mikro enjektör ve enjektör uçları ile yapılmaktadır. Ağrı kesici krem , soğuk uygulama ile işlem sırasında minimal ağrı duyulmaktadır.

HAŞİMOTO HASTALIĞI VE BOTOKS

Haşimato hastalığı (tiroid bezi iltihabı )bağışıklık sisteminin aşırı “oto-antikor” (savunma hücresi) üreterek tiroid bezine saldırması nedeniyle oluşan bir hastalıktır. Haşimato hastalığı Botoks uygulamasına engel değildir .

BOTOKS BAŞ AĞRISI YAPAR MI?

Baş ağırı; toplumda en sık görülen yakınmadır. Botoksun enjeksiyon yapılma etkisi ile oluşan ağrı etkisi erken dönem , mimik hareketleri yapamamadan kaynaklı baş ağrısı ise 7/10 gün den sonra başlar . Kısa sürelidir ve basit ağrı kesicilerle geçer . Gerilim tipi baş ağrısı ve migren ağrılarında azalma sağlar.

DİŞ SIKMA BOTOKSU

Masseter botoksu olarak bilinir . Özellikle geceleri olan, burksizm dediğimiz çoğunlukla stres kaynaklı ,diş sıkma sorununda etkilidir.diş sıkma kası olan masseter kasına botulinum toksin enjeksiyonu yapılarak kas gücü azaltılir. Diş sıkma kaynaklı diş eti diş ve çene eklemi sorunlarının oluşmasını engellemesi en faydalı yanıdır.

BOTOKS DUDAK

Sıklılka “dudağına botoks yaptırdı “diye yanlış tabir edilen ve botoks / dolgu karmaşasının en çok olduğu alandır dudak. Bu kısmını geçersek, dudağa botoks yapılır mı? evet yapılır dudak Kasına yaptığımız botoks uygulaması ile özellikle dudak üstü (burun dudak arası uzanan ) barkod çizgileri dediğimiz çizgilerin hafiflemesini ve dudağın da minimal dışarı dönük hale gelmesini sağlar.

BOTOKS VE DOLGU FARKLARI

En çok karıştırılan ve çoğunlukla özellikle medyada botoksun günah keçisi olarak seçilmesi ile büyüyen botoks / dolgu karmaşası Botoks bir myomudülasyon ürünüdür. (Kas terbiyecisi ) aşırı aktif çalışan kasları kabul edilebilir güce getirir. Hacim /şişlik /büyüme yapmaz . Abartılı yapılan mimik kaslarını düzenler . Dolgu adı üzerinde doldurur hacimlendirir.